onsdag 12 november 2014

Vecka 46: En rimtävling - Gissa temat!


HALLÅ! 


Dags för tävling.


Denna vecka utmanar vi er våra lyssnare att ta reda på vårt tema genom att lyssna igenom de låtar som vi tipsar om. Ett tips är att temat rimmar och att vi kommer ge varsin version av temat. Det finns givetvis ett pris också, såklart. Som i alla tävlingar och i livet. Den som gissar rätt först får äran att gästblogga någongång. Skriv svaret på våran facebook-sida eller i kommentarsfältet eller på en liten lapp någonstans.

Alltså, vi söker 3 ord. Ett för varje låt! Vi tipsar om 6 låtar totalt, men vi söker alltså något som t.ex är såhär: Hatt - Katt - Matt. Där ord 1 korresponderar med Johans första tips och Richards första, och så vidare etc mm. Bilderna kan eventuellt bidra till att man kommer i rätt tankebanor men de ligger utspridda och förvirrar egentligen mest.


Andreas Svensson käkar lite tacos.

JOHANS LEDTRÅDAR


1) Först ut kommer den låten som jag irriterande nog har haft på hjärnan hela dagen, ska nämnas att jag inte anser mig vara någon swiftie men jag tycker ändå den här låten Shake it off är sjukt catchy. Har via vänner förstått att den delvis handlar om att många anser att Taylor dansar rätt fult varpå hon svarar med den här videon där hon mest bara fuldansar.

2) Har inte så många kommentarer angående den här videon, startar igång runt 0:20.


3) Denna suggestiva 80-talsklassikern som jag inte gissar så många av våra lyssnare har någongång koll på är skriven av Prince och är väl lite “out there” men också härligt kitschig. Här kommer Sheena Easton med Sugarwall.




Det är inte första gången den här bilden är med i en musikblogg! Eller vänta, jo, det är det.


RICHARDS LEDTRÅDAR:
1) Först ut vill jag tipsa om denna. Den fruktansvärda och helt fantastiska Eye of The Tiger med Survivor. Mest känd från Rocky-filmerna, men videon är ganska fantastiskt och sevärd:




2) Mitt andra tips är detta gamla sköna sountrack från Commodore64-spelet The Last Ninja, komponerat av Ben Daglish och Anthony Leeds. Det finns bra låtar från det spelet, men denna, The Wastelands tar nog hem pokalen.


3) Mitt tredje tips är en väldigt grov men fet och iaf halvbra låt. Jag ger er My Neck, My Back av Khia:




Det var allt för denna gång. Hoppas någon av er iallafall gissar. Det vore kul.
Aj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar